Czym się kierować podczas wyboru kuchni?



Jak wybrać kuchnie idealnie skrojoną do naszych potrzeb i czym się kierować aby cieszyła nas przez długie lata?
Bardzo często pada to pytanie na etapie początkowej rozmowy konsultacyjnej w salonach kuchennych, coś o tym wiem bo na co dzień mam z tym do czynienia :)
Temat projektowania aranżacji kuchennej jest dość obszerny, ponieważ każdy z nas ma inne doświadczenia, oczekiwania, gust itp.
Chciałabym niemniej jednak przedstawić 5 najważniejszych punktów o których należy pamiętać podczas wyboru kuchni marzeń :)

1. Wielkość pomieszczenia

I od tego punktu wszystko się zaczyna :)
Szczyt marzeń to być na etapie projektowania domu i ustalić sobie satysfakcjonujący gabaryt kuchni, ale oczywiście marzenia marzeniami, a rzeczywistość jest zupełnie inna i najczęściej musimy zaaranżować powierzchnię już istniejącą.
Dominujący trend, to kuchnia która jest reprezentatywna, otwarta na salon ale nie dominująca go. W urządzaniu natomiast małej kuchni bardzo ważne jest przestrzeganie zasad, głównie dążących do zachowania ergonomii oraz działania na rzecz optycznego kształtowania przestrzeni, które pozwolą zatuszować mankamenty wnętrza. . Każdy ruch musimy przemyśleć i przeanalizować, aby kuchnia służyła naszym potrzebom, a nie odwrotnie. 


2. Budżet jaki chcemy przeznaczyć na swoją kuchnię marzeń

Zawsze się śmieję do klientów, że to co nas ogranicza to wielkość pomieszczenia oraz budżet jaki chcemy przeznaczyć na aranżację kuchenną.
Każdy pewnie przyzna mi rację, gdy stwierdzę, że najbardziej wymagające pomieszczenia pod kątem budżetowym to łazienka oraz kuchnia... zakładamy że nasza kuchnia musi nam posłużyć kilka lub kilkanaście lat i dlatego tak istotny jest wybór Wykonawcy....4 lata temu remontując całe mieszkanie, miałam swój budżet przeznaczony na kuchnie..znalazłam Wykonawcę, Pan dość sympatyczny zapewniał o jakości, stąd zdecydowałam się na kuchnię białą na wysoki połysk z czarnymi blatami...generalnie nie mając wówczas pojęcia o sprawach technicznych zaakceptowałam montaż kuchni i teoretycznie miała mnie cieszyć na wiele lat ..tak.. cieszyła 2 lata ;/ Co się stało ; po pierwsze zaczęły psuć się prowadnice od szuflad ( mała waga obciążenia)- to mogłabym jeszcze przełknąć, ale zaczęło się coś dziać o wiele bardziej tragicznego..mianowicie kolor biały zaczął robić się hmm ecru, beżowy, lekko żółtawy- koszmar ... i to przed czym przestrzegam- jeśli ktoś pragnie białej kuchni niech pyta o materiały o gwarancję niezmienności koloru o sprawy techniczne nie tylko o odczucie wizualne.
Pamiętajmy, iż profesjonalnie wykonaną aranżację kuchenną należy traktować w kategoriach dobrej inwestycji, która uchroni nas przed kolejnymi remontami i będzie cieszyć domowników swoim wyglądem i funkcjonalnością.

3. Wybór stylu aranżacji kuchennej
Przyznam szczerze że najbliższy mojemu sercu to oczywiście styl klasyczny z pięknym granitowym blatem..rozmarzyłam się :) Ale wiadomo że każdy styl znajdzie swoich zwolenników, dla mnie najważniejsze jest to żeby kuchnia była mocno spersonalizowana oraz żeby użytkownicy czuli się w niej komfortowo! 



4. Kolorystyka
I tu zazwyczaj są największe dylematy ...kuchnia biała a może czarna, fornir, lakier a może laminat? Wbrew pozorom, wciąż nie wypada z rankingu popularności ponadczasowa biel i odcienie szarości. Ponadto, biel jest jednym z najbardziej uniwersalnym kolorem, dzięki czemu, można łączyć ją praktycznie z każdym stylem i kolorem.
Osobiście bardzo mnie cieszy fakt że klienci są otwarci na ciemniejszą gamę kolorystyczną.

5. Pomysł
Oj taaaaak ...to co wydaje nam się nieraz oczywiste wcale nie musi takie być...miałam ostatnio klientkę; Panią w średnim wieku która opowiedziała mi o swojej kuchni w bloku- że mała, problematyczna i że ogólnie nic się nie da zrobić bo w sumie jak...zapewniałam ją że pomysł jest tu najważniejszy i tak też było..przy projektowaniu okazało się że kuchnia mimo niewielkich gabarytów okazała się mocno funkcjonalna ale musieliśmy odejść od schematów..w efekcie powstała bardzo estetyczna i funkcjonalna aranżacja kuchenna.

Podsumowując, pięć punktów które opisałam to nie wątpliwie wstęp do dalszym rozmów o kuchni marzeń..a tematów do omówienia jest naprawdę wiele. Warto współpracować z profesjonalistami aby uniknąć wszelkich błędów projektowych. 

 Źródło zdjęć: Pinterest, Homebook

Będzie mi bardzo miło jeżeli pod zamieszczonym postem zostawisz komentarz

Share:

0 komentarze